Meditatie van Adyashanti

26 Oct 2017

 

Een fijne meditatie zonder gebruik te maken van een bepaalde techniek of dat je een bepaalde controle moet uitoefenen om stil te kunnen blijven zitten. Alles te laten zijn zoals het op dit moment voor jou is, zoals je je voelt of gedachtes die er kunnen zijn. Dit observeer je.

Wat belangrijk is bij een meditatie is dat je op zoek gaat naar een die voor jou geschikt is en je mee kan nemen naar jouw stilte. Ik vind deze meditatie erg fijn en doe hem bijna dagelijks en ook pas ik hem soms toe bij mijn Do-In Yoga lessen. Ik heb deze opname gemaakt zodat mijn yogi's het ook thuis kunnen toepassen. Op een gegeven moment lukt het je om bij de stilte te komen en heb je de opname waarschijnlijk niet meer nodig, kijk maar wat voor jou prettig is.

 

Je kan gaan zitten op de grond in kleermakerszit of halve lotus. Zorg ervoor dat je knieën niet hoger zijn dan je bekken want dan stroomt je bloed niet goed door je benen en gaan ze slapen of tintelen. Je kan dit voorkomen door op een kussen te gaan zitten. Wanneer je niet op de grond kan zitten kan je ook op een stoel gaan zitten. Zorg dat je rug los is van de leuning en zit goed rechtop. Je kin richt je iets richting je borst zodat je nek in een rechte lijn met je rug is. Je handen leg je ontspannen op je benen zodat je schouders kunnen ontspannen. Zoals je op de foto ziet heb ik mijn handen voor mijn hart gevouwen wat zeker ook kan maar ik adviseer je dit in een later stadium te doen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zorg dat niemand je kan storen en zet je muziek, telefoon of wat voor een directe geluiden voor nu even uit. Je kan de meditatie doen in de ochtend maar ook in de avond voor je gaat slapen. Heel veel plezier met de meditatie. Ik hoop dat je er net zo van kan genieten als vele anderen.

 

Arigato Gozai Mashita.

(japanse groet)

 

 

 

Please reload

TERUG
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

KvK 

68429444

​© 2018 Petra van Westing

rekeningnummer

NL63 KNAB 0256 0799 35